Tuesday, January 25, 2011

sakit oh sakit

assalamualaikum....


salam sejahtera wahai pembaca budiman... huhu... ade ke yang membaca?? hahahha diharap aderla penjelajah blog menjelajah sampai ke blog aku yang baru sbulan jagung ni yer.... sakit.... dah 5 hari aku tak hapdet blog aku ni....mcm2 crita ada dalam 5 hari tu.... ermmm...hari ni.... rest day aku... walaupun baru masuk kerja semalam.. setelah total aku mc selama 21 hari...aku tengok jadual kerja... aku res tday hari ni...apalagi.. tanpa banyak soalan..bedal jer le... dan rest day semenangnya untuk rest..totally rest... flat abes kat umah..gara2 sakit tetiba menyerang dengan rakusnya.... maka.. aku pun lalok la pain killer... sejak dua menjak ni makin menjadi2 pulak sakit aku ni... malam tadi lagi aku dah rasa symtom2 yang aku akan sakit balik... nahhhh pagi tadi lepas hantaq wife aku pi kerja.... balik umah then b/fast.... hengat nak la menjelajah satu kl... hahaha... tak hengat2 nyer niat.... sudahnya... terasa menyucukkkkkk jer kat blakang.... huh....terus makan ubat.... arcoxia n anarex... huh... selepas sejam berlalu nampaknya tak meninggalkan kesan.... terus aku hamek yang power punya celecicoxib ngan ncobal....haaaa....hambek kau.... tertonggeng aku layan tido.... sekarang baru bangun.... terus update blog....taksenonoh betoi kan.... 

ho hoooo.... sakit belakang ni memang makin menyukarkan aku bergerak kesana-kemari...bukan nak merungut...tapikan, kita ni manusia... tak terlepas dari semua perkara tu kan...kadang2 aku tertanya2...kenapa aku? then bila dipikirkan balik...semuani adalah kehendakNya..... kun faya kun... kalau tuhan kata jadi... maka jadi lah ia....so...aku dah boleh terima dengan hati yang terbuka....sekarang aku cuma merungut pada diri sendiri...sakitnya akuuu.... seksanya akuuuu.... dan aku harap bini aku tak jelek la mendengar keluh kesah aku ni.... teringat pesan seorang kawan....U....sakit ni bukan kita mintak, semua orang akan sakit...cuma perbezaannya jenis penyakit....I harap u tabah... everything happen for a reason.... yaaaa....betul dan tepat sekali. aku akui.....

semalam....lepas kerja aku hang out la kejap ngan kawan2 lama.... memang lama tak jumpa.... lepak kat kedai makan jek.... sambil bercerita tu.... ada la tercerita pasal sorang kawan lama jugak.... dulu kami memang rapat.... tapi ntah kenapa dia berlalu mcm tu saja....sekarang dengar cerita dia menderita sakit..... ya-allah... sungguh terkejut aku dibuatnya... hmmm..... semoga dia tabah menghadapinya.....

damn...tetiba otak jadi blank....hadoyaiiiii...idea...idea...mana kau menghilang??? takkan kau dengar aku sakit jek...kau pun nak blahhh..... how dare.....hahahha....okeylah... sehingga idea aku tu datang balik.... aku chow dulu... adiosssss....wassalam.

No comments: