Monday, January 10, 2011

Naik....Naik...naik dan Naik....

lately ni trlalu banyak barang yang naik harga.....ni antara barang2 yang harganya selalu naik, tapi tak pernah turun-turun.....

                                          Minyak Masak                                                        
                                                                    


                                                  Gula


                                          petrol / diesel

ada la lagi beberapa barang lain yang akan naik....pasti setiap tahun tanpa gagal..... kalau yang ni naik, pasti ramai yang mngeluh.....aku pun kadang2 mengeluh jugak....tapi bab minyak kereta saja la....kalau bab gula & minyak masak... sumpah, aku tak pernah mengeluh.... pasal kat rumah aku kalau beli gula,pasti akan tahan sampai setahun.... ya... pasti setahun.... pasal aku kalau minum milo kat rumah.... milo kosong saja.... pasti tanpa gula..... kesihatan pun terjaga....


Dan......semalam......dalam buletin utama..... para pekebun kecil getah akan menikmati pendapatan sebulan mencecah  RM 4000.00 ++.... fuiyooooooooooo......

                                     (gambaq kredit to pak cik google)

haaaaa.... jangan hangpa tak tau.... harga getah sekarang pun sama laju naik setanding dengan harga barang2 lain....... haaaa.... makin kaya la orang kampung... aku pun kalau ada kebun...mau jugak toreh getah ni....tapi...pandai kah.... hahahhaha.....aku ada seorang kawan...org johor.....katanya kat kg atuk dia ada kebun getah...aku nak jugak try toreh getah ni.... mcm best je kan...hahahha....tapi tak tau la bila boleh pi kampung dia.... masing2 sibuk.....or .... tak jadi pegi dah kot....apa boleh buat... tak de rezeki....
so.....apapun.. setinggi mana pun harga sesuatu barang tu naik.... bebannya kepada kita.... paling terasa minyak kereta... cuba la pak-pak menteri tu naik kereta, minyak dorang bayaq pakai duit gaji depa sendiri.... ini semua subsidi..... isi dulu, claim kemudian.... baru depa terasa macam mana rakyat dok rasa skarang.... ho hooooo....adiossssss.....

No comments: