Sunday, January 16, 2011

The Pain Is Back

Assalamualaikum...

hmmm..... aku masuk spital dari khamis 6/1/11 - 8/1/11.... start naik keje balik 11/1/11.... what a nice date ha.... hengat dah sihat.... masuk hari ke-3 kerja.... baru stengah hari... tetiba..... sakit tu datang balik.... hampir pitam... hadoyaiii....sib baik ada staff yang prihatin... tolong call DM, tolong tgk kan restoran....tolong handle segalanya.... dalam pada masa sama.... sakit tu menggigit-gigit..... apa lagi... aku nekad ajak staff hantaq aku ke KPJ.... sepantas kilat.... zasssssss.... dah sampai KPJ.... on d way tu sempat la call wife, boss, big boss, big -big boss.... inform keadaan aku..

sampai je.... terus masuk kat emergency.... staff nurse kat kpj ni mmg dah kenal aku kot.... "eh, en hisyam.... kenapa ni? ni nak kene terus naik tingkat satu ni.... DR. Suren ade lagi...."  di pendek kan crita..... lepas kene satu injection....apa lagi ... admitted la.... tu pun kene tunggu jugak dalam 2 jam...pasal bilik penuh. huh... ramai jugak yang BERCUTI kat spital ni ye... hehe....

so.... bermula lah episode di ward.... siang nya ok...sakit tak berapa kuat sangat... tapi kala malam bulan mengambang... huhu...sakit tu menyerang... adoyaiii... first night tak bley tido sangat... even dah makan pain killer n ubat tido... pkl 4 pagi nurse masuk... aku terkebil2 lagi..... tak bley tido.... sepantas kilataku dierikan lagi satu injection.... ngeri beb...kat bontot tu...sib baik yg cucuk tu lawa.... hahahhahaa.... kurang la sakit....

Doc.dah ambik darah.... cek apa yg patut..... hmmm... alhamdulillah... tak da penyakit kronik....apatah lagi penyakit yg merbahaya...alhamdulillah....doc pun pening...apa lagi sebenarnya penyakit yang aku deritai selama ini.... ada jugak dia cakap try la pegi jumpa pengamal perubatan tradisional.... agak kelakar bunyi kan...doctor pakar suruh pegi jumpa bomoh.... hmmm.... tapi tu pun antara ikhtiar jugak kan....
siang dan malam kat spital sama saja.... baring...tido...baring...tido.. makan...mandi... sib baik tv ada chanel astro... kalau tak bertambah la keboringan.....

Hari ni.... aku mintak balik rest kat rumah plak.... tapi gelang kat tangan tak bley tanggal...sebab esok pagi, pkl 10.30 nak kene MRI pulak..... huh.... dalam hidup aku ni dah berjuta2 sel aku mati dek sinaran gamma ni... masuk ni dah 4 kali buat MRI..... tapi apa boleh buat.... dah tertulis mcm tu perjalanan hidup aku ni....
Apapun..... life must go on.... tak lupa jugak thanks to beberapa staff yg datang melawat.... hmmm....
adios dulu ye....bye.




 








No comments: