Friday, December 16, 2011

kamera oh kamera

Assalamualaikum, ha haaaaa, ni tiba time aku rajin ler ni,ditambah pulak tak de keje pagi pagi ni, sempat la aku nak merapu kejap.
Aku skrg berkecimpung dlm bisness kamera, tapi bukan bisness aku pun, aku cuma bekerja jual kamera jek. Dulu aku kalau pasal amik gambar, main bedal jek, tapi bila dah kerja dlm bidang ni, baru la aku tau mcm2 boleh dibuat dengan kamera ni sebenarnya. Patut la pun orang dok amik gambar cantikkkk jek, macam macam adaaaa rupanya.
Zaman sekarang ramai yang gila kan dslr kamera. Nikon, canon merupakan jenama yang paling popular kat malaysia ni. Kegilaan remaja terhadap kamera telah merancakkan insustri kamera kat malaysia ni. Ada antara mereka yang pada mulanya meminati kamera ni secara suka suka, lama kelamaan menjadikan nya sebagai satu bisness. Korang bayangkan la, satu majlis kawin, pakej photography paling kokak pun 2,000. Itu paling basic. Satu hari spend time kat rumah org kawin, makan minum free, balik umah, edit sket2. Hantar kedai, cuci, albumkan, nahhhh, duit sudah masuk poket. Itu kalau yang tak de kemudahan proses gambar kat rumah. Kalau yang menjadikannya satu kerjaya, semua tu sudah pasti dah complete kat rumah.
So, pada sesiapa yang menjelajah blog aku ni, nak beli kamera, jangan malu jangan segan, datang je ke low yat. Boleh jumpa aku, insyaallah, aku boleh kasi sket special price bersertakan sket ilmu yang aku ada. Muahahahahahahah, bunyi mcm dah expert bebenor aku ni kan. Nak kata pandai sangat tu tak de la kan, cuma lebih tau sket la dari korang. Muahahahahahah.

Sekian, majulah industri kamera untuk negara.

Adiossssss.
Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments: